California here I come

Ni kan andas ut, jag jag och alla mina väskor kom hela vägen till Californien.

På planet satt jag emellan en tant och en snygg amerikanare som hade en skateboard som handbagage. Dock kände jag mig inte i form för att lägga in en stöt och fånga hans hjärta när jag själv satt där med min rosa väska...
Till skillnad från planet från Frankfurt till NY så hade alla på detta plan en egen tvskärm, såklart tog det ett tag innan jag fattade vart man kunde stoppa in sina hörlurar så de första fyra timmarna satt jag där med min lilla tvskärm utan ljud!
Tillslut landade vi och jag började lotsa mig fram till bagageutlämningen där familjen skulle möta upp mig. Och där stod de alla med en welcome Emilia Liljekvistskylt, blommor och en gosekatt! Lillkillen tog hand om min 25kilosväska och vi satt oss i bilen och körde mot mitt nya liv.

Igår fick jag köra in min bil, det gick väl sådär. Körde mamman och pojkarna så de kunde visa mig till skolan och till deras grocery store. Hela vägen från huset till skolan körde jag med handbromsen i... Kommer säkert virra bort mig nästa gång jag kör och det är ju lite nytt att man får köra till höger vid rödljus men jag kommer i alla fall ihåg att jag ska svänga vänster vid taco bell!
Resten av dagen tillbringades i poolen med alla tre kidsen och jag har lärt mig en massa(!) vattenlekar. Just det, det första de frågade på vägen hem från flygplatsen var om jag hade moshimonster. Det visade sig att det är typ som en tamagotchi fast man har den på datorn, en sådan har jag nu! Den ska matas varje dag och man kan hitta på en massa kul med den, är redan vän med alla de tre barnens moshimonsters och de vill gå in och kolla moshimonster heeela tiden.
Mamman har gått igenom en massa saker med mig under hela gårdagen och det är mycket nytt som man ska vänja sig vid, till exempel det här med snacks och lunch. Lunch och middag har för mig samma standard men här är lunch mer ett större mellanmål. Mamman snackar om snacks hela tiden och mitt huvud tänker chips chups chips, lite ostbågar och fredagsmys medans hon menar någonting från "snacksskåpet". De har ett snacksskåp! Och det är stort.
Barnen är jättesöta och klänger, kramas och myser redan med mig. Jag hade förväntat mig att de skulle vara lite tillbakadragna inför mig så här i början men oj så fel jag hade. Antar att det kommer men det är väldigt skönt att de är så rara emot mig redan på en gång med tanke på att deras förra aupair åkte hem några timmar innan jag kom hit så de borde vara ledsna men det är inget de visar inför mig.
Gårdagen avslutades med att jag och barnen kollade på lilla sjöjungfrun, alla uppgosade i min stora säng med varsin snuggie! (en fleecefilt med ärmar ). Nu har har jag just vaknat och ska upp och äta lite frukost och sen får vi se vad dagen har att bjuda på. Ska kanske ta och fixa till mitt rum med foton och sånt. Det verkar som om minstingen tycker jag är för seg på morgonen för han knackade just på min dörr och har redan vart upp i min säng och ville kolla hur hans moshimonster mådde..

Ungarnas skola börjar inte förns på tisdag och första dagen ska mamman vara med på morgonen och köra före mig till skolan så jag inte tappar bort mig, kan ju vara bra.. haha

Ha det så himla bra där hemma nu! Tänker på er men saknar er faktiskt inte (har inte hunnit med det än men jag ser det som en bra grej!). Har inte tagit så mycket bilder men det lär komma, och Nybilderna kommer också, så småningom. Mormor, det går rykten om att du läser min blogg, IMPONERANDE! Fem av fem toasters får du från mig, sen får du fråga kusinerna om vad det betyder!

Måste kolla mitt moshimonster nu. ciaaaooo

Kommentarer
Postat av: Mamman

Är imponerad. glad, avundsjuk, stolt, tårögd, nyfiken och alldeles övertygad om att familjen fått världens bästa au pair! Ta vara på ALLT och längta inte efter oss! Du vet "Hemma finns kvar"! Kramar till dig och hälsa my love to your children.

2010-08-29 @ 19:33:50
Postat av: Elin

Marco ? POLO!



Inom kort kommer du ha varenda ficka, väska, påse etc fylld med diverse goldfish, fruitsnacks, fruitsticks osv osv. :)



Snuggies är så FULA! Dör.

2010-08-29 @ 20:16:24
URL: http://hejhenning.blogspot.com
Postat av: SARA

men du, det låter som att du klarar di bra :) ska göra allt i min makt för att fixa den där praoplatsen så jag kan leva livet a la hollywood tredje gången gillt :P yey! take care :D

2010-08-29 @ 20:26:10
Postat av: Lovisa

DU kommer bli den bästa au-pairen ever!!!! jag bara vet det! Du är menad för detta!:) Låter som du fått en toppenstart och jag ser framför mig när jag läser din fina blogg att du redan fått många mysiga stunder med barnen! Allt det som är förvirrat nu kommer du tycka är en barnlek sen;) haha.



du klarar det galant, syrran! är såå kul att följa ditt USA-liv här på bloggen!:D



Nu ska jag sova, och imorgon börjar nollningen med glitterutklädnaden;)



kärlek!

2010-08-29 @ 22:45:43
Postat av: Ingrid

ahh, vad spännande!! och jag älskar din blogg, håller med ovanstående, tror verkligen du kommer bli en topp Au Pair och trivas som fisken. Själv sitter jag som på nålar och ska snart på upprop. Vaknade kvart i 7 av mig själv, du fattar.. ;) NJUT av CALIFORNIA BABY!

2010-08-30 @ 07:59:50
URL: http://ingridlovisa.blogg.se/
Postat av: Ingrid

haha, passa dig för det där med dom attans rödljusen, är galet svårt då du kommer hem! ;) PUSS

2010-08-30 @ 08:00:56
URL: http://ingridlovisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0