hej hopp

Idag gick min amerikanska mobil sönder, efter en dag.. Eller så här i efterhand kanske det var så att den bara var urladdad och att det inte gick att ladda den i det uttaget jag satt den i.. Hur som så åkte jag, mamman och J och köpte en ny åt mig eftersom varken hon eller pappan fattade hur man skulle göra för att få den att fungera. Sa till mamman att jag kunde ta den enklaste som fanns, hon sa Okej och gick direkt bort till mobilerna med touchpad på.. Så idag blev jag ägare av en nästan fyrkantig mobil med touchpad och ett litet utfällbart tangentbord. Och Ingrid, man kan inte ta emot riktiga smilegubbar! ;)

När vi kom hem från den lilla åkturen träffade jag familjens granne, från Luleå men bosatt i Kalifornien sedan 20 år tillbaka. Hon kom hit som au pair och gifte sig med pappans bror om jag fattat saken rätt. Så där har ni min framtid! Lite kul att man faktiskt hörde hennes norrländska dialekt genom den amerikanska brytningen. Jag fick hennes nummer och hon sa att jag kan ringa när som om det skulle vara något, så himla gulligt!

Måste säga att jag ätit två supermiddagar två kvällar i rad nu. Pappan har visat sig vara en hejjare på att grilla. Igår åt vi lax med saffransris och grillade grönsaker och idag fick vi kött med någon pasta. Och familjen, jag åt upp hela köttbiten, med bråsk!
Fick även tillfälle att ge deras presenter ikväll vilket uppskattades av alla. Antar att de började undra när jag egentligen skulle plocka fram de eller om jag rent av inte hade några presenter med mig från Sverige.. men jodå. Ahlgrens bilar uppskattas.


här bor jag, om ni ser garaget så har jag mitt rum jämsides med garaget           

Nu ska jag till att lägga ifrån mig datorn för jag måste sova. Imorgon åker C och T (föräldrarna) och jobbar så det blir till att börja mitt liv som au pair. Vi ses om 20 år då!

Kommentarer
Postat av: Maja

Åh Emilia!! Jag är sååå avundsjuk på dig att det finns inte! :) Måste nog ta tag i min ansökan på riktigt nu! ;) Saknar dig här hemma och vet du, på torsdag och fredag ska jag och Anders jobba natt! Det blir skoj men kommer inte vara nåt jämfört med när du och jag gjorde de tillsammans... <3

2010-08-30 @ 15:41:55
Postat av: Mamman

Mina arbetskamrater hotade tidigt med att du blir en Hollywoodfru och nu ser jag ju på din blogg att framtiden är utstakad... Roligt skrivet, man märker att livet är rätt okej. Kramar

2010-08-30 @ 16:01:01
Postat av: Sara Norgren

Men Emilia hur sjukt är det inte att hon är från Luleå?!?! Ingen vet ju knappt vad det är i Sverige ;p Men du ser iaf ut att ha det superbra! Hoppas du fortsätter att ha det så :) Vill definitivt komma och hälsa på dig, Kram!

2010-09-01 @ 06:16:34
Postat av: Lovisa

Kul att få se ditt hus! Laxmiddagen lät ju helt fantastisk! Den paxar jag när jag kommer och hälsar på i framtiden.... pusspuss

2010-09-02 @ 09:18:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0