peppar peppar

Sitter på golvet på John F Kennedys airport vid ett eluttag och internettar mig lite. Mitt flyg går vid fem och nu är klockan kvart i tolv så det här lär ju bli kul.. Nej men det är inte så farligt, bara det att det är en randig kardborrematta just vid eluttaget så jag får mig lite rumppelling under tiden, kanske är bra förresten, ganska skönt om jag tänker efter! Har i alla fall sällskap av fyra andra tjejer från Österrike, Tyskland (såklart) Colombia och Polen. Polacken ser ut som en ihoptryckt version av Miranda i Sex and the City. Sen hade vi en svensk på skolan, som jag tycker är en mörkhårig version av Samantha, plus att guiden igår i NYC, pratade massvis om Sex and the City och visade oss alla områden där de bodde och the carrie cupcake. Är det ett tecken eller vad på att året här kommer bli bra? Det är i alla fall min tolkning av det hela!
.

några av oss svenskar utanför en utav skolbyggnaderna
.
Under tiden på skolan har de prackat på oss med väskor och presenter från värdfamiljerna (bland annat den rosa väskan jag pratade om tidigare..) så man blev så illa tvungen att packa om lite, i alla fall jag, som inte hade organiserat packningen så himla bra.. När vi kom hit till flygplatsen vägde vi väskorna och jo, min redan överviktiga väska vägde 10 pounds för mycket. Blev bara till att packa om.. Så nu sitter jag här, en dataväska mindre (förlåt mamma) som har blivit ersatt av min lilla älskling, DEN ROSA VÄSKAN! Underbart! (ironi) peppar peppar att dom inte väger min nya datorväska för då ligger jag nog risigt till..
.
Lite packkaos. OCH DEN ROSA VÄSKAN. mm I love it!...
.
Nu ska jag nog börja checka in och sen måste jag lära mig hur man gör snyggare blogginlägg så det inte blir så rörigt, detta är inte okej...
.
Hoppas ni har det bra i Sverige för jag har det än så länge TOP NOTCH! Tänker på er!

Kommentarer
Postat av: Mamman

Det göör ingenting. Inte blir jag ledsen över att du har en rosa väska istället för min gamla datorväska. Fint kort,förresten,ser och hör precis hur du kämpar med att få till din packning. NU väntar jag med spänning på hur du tas emot av California! Kramar, jättemånga

2010-08-27 @ 21:22:37
Postat av: Cilla W

Kul att läsa din blogg! Lycka till på ditt stora äventyr, det är väl du som blir Carrie (med tanke på allt ditt bagage)

2010-08-27 @ 22:20:36
Postat av: Ingrid

ahhh, jag håller med ovanstående.. väntar med spänning på nästa update ska du veta!!!:) puss på dig

2010-08-28 @ 21:31:17
URL: http://ingridlovisa.blogg.se/
Postat av: Anna

värkar som du har haft det kul på skolan med väldigt lyxiga rum och givande information på lektionerna haha. Jag fick också den rosa väskan plus en blå likadan så jag fick dubbelt upp, jippi! jag menar vem tycker inte om den rosa cultural care väskan egentligen?!

2010-08-29 @ 07:46:00
URL: http://nygardhiusa.blogg.se/
Postat av: Dräng-Hanna

Kul att hitta din blogg! Låter verkligen som du har och kommer att få det helt toppen i USA :)

2010-08-29 @ 18:39:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0