tredje dagen i Usa

Tänkte att jag skulle ge mig på och försöka uppdatera lite om vad som har hänt från det att jag sa hejdå till familjen på Arlanda fram tills nu. Ett försök åtminstone. Okej, när familjen försvann mötte jag upp sju andra tjejer och vi tog oss till planet för att flyga till NY med mellanlandning i Frankfurt. Väl landade I NY efter åtta timmar var det bara att ställa sig i den långa kön, såklart kissnödig, för att ta sig igenom den sista och avgörande kontrollen. En halvdöv och glad busschaffis mötte upp oss och körde oss till den så ökände aupairskolan. Väl framme checkade vi in på våra otroligt glamourösa lyxsviter och mötte upp alla andra aupairer i matsalen där vi fick, såklart, piiiizza.
Alla dagar har vart långa och väldigt jetlagade, men det har vart väldigt kul. Lektioner med pensionerade Mrs Louraine som fnissar och har en väldigt skön amerikansk dialekt.
.
Jag och tjejerna gjorde ett luciatåg till Mrs Louraine
.
några av oss svenskar på en utav rasterna
.
Igår hade vi sing a long på kvällen där alla länder fick gå upp på scenen och göra ett framträdande. Sverige dansade såklart till små grodorna.
.
Alla svenskar på scenen för lite midsommardans
.
Idag hade vi en workshop med en polis som tydligen kommer hit och föreläser och har gjort det i tolv år. Hur skön som helst!
.
Stina fick lite Pböter..
.
Nu sitter jag här med huvudvärk och imorgon bär det av till New York City för guidad tur och allt vad där hör till. Fick igår en present från min värdfamilj med hela NYCturen betald och lite annat smått och gott, jättefint. Har även fått en stor jävla väska från Culture careklubben, den är rosa! Till det fick man matchande nyckelband och skrivblock! Underbart.
Nog om detta. Nu ska jag gå och borsta mina tänder, ta en huvudvärkstablett, krypa ner i sängen och ladda inför NYC!
herrråå

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tårarna smyger fram,,, jag är så glad för din skull. Puss

2010-08-26 @ 20:07:24
Postat av: Lovisa

2010-08-29 @ 22:34:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0