DET STRÅÅLAR EN STJÄRNA


Kom nyss hem från Long Beach och en hej dundrande Christmas Parade.
Imorgon ska vi lussa.

Varje söndag sedan i mitten av september har vi övat och imorgon är det dax, vi ska sjunga på den stora svenska julmarknaden på the Shrine.
Förr delades Oscarsstatyetten ut där, nu ska vi sjunga Jul jul och God afton mitt herrskap.
Jag ska äta lussebullar och dansa ringdans runt granen. Dricka glögg ska jag också göra.


I fina Falun när det är Lucia



Igår var vi bjudna hem till Marit där vi gjorde Tacos och drack Margaritas. Väldigt gott, väldigt trevligt och väldigt mycket skratt!
Vanlig svensk hederlig Tacos är något jag värdesätter väldigt högt här i livet.
Den egentliga anledningen var att vi skulle få umgås med Madelen. En fantastisk go människa som idag flög till Washington DC för att au paira lite där. Vi skrev en fin liten dikt till henne som hon blev så glad över. Hoppas du får det gött på andra sidan med din nya bil!

Kommentarer
Postat av: Lovisa

hoppas din fantastiska helg fortsätter på topp! Och det tror jag med erat härliga lussetåg :)

2010-12-05 @ 19:08:10
Postat av: Mamman

Härligt att få fira scvenskt i främmande land! Och vad besökarna på julmarknaden ska bli glada av er vackra sång!! Kramar

2010-12-06 @ 07:59:22
Postat av: lovisa

fin header!

2010-12-06 @ 08:22:32
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0