TRÄSLÖJD OCH MÖRKERMAKT


Lucia idag och här sitter jag med 22 grader varmt och sol.
Det är faktiskt svårt att förstå att ni har minus och massa snö när man själv går runt i linne och shorts.
I och för sig är det svårt att över att huvud taget missta sig att det skulle vara jul. Juldekorationer öööverallt, julmusik, julgranar ja till och med när man åker förbi kyrkogården så har familjer pyntat gravplatserna med små pyntade granar med krimskrams och jesusbarn och en massa tjohejsan. Tror jag hann räkna till tio granar imorse när jag körde förbi som hastigast.



Och när vädret inte är det juligaste (Igår var det 26 grader varmt om inte mer och man svettades som en gris) får man jula till det på annat vis. Igår var det julbak och pyssel hemma hos Marit.









Nu sitter jag här med min chokladkalender, tittar på Sunes jul och tänker på att jag snart avverkat en tredjedel av mitt år här i Usa. Glad Lucia på er!

Kommentarer
Postat av: Lovisa

Julbak med goda vänner låter riktigt mys!

2010-12-15 @ 22:20:27
Postat av: Isabell

Fina bilder! Inte visste jag att du hade en blogg! Den maste jag ju folja nu.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0