HALLOWEEN

Lördagen gick från jobbkväll till party parykväll i Santa Barbara med Carro, Nana och Carros Sverigebesök Anna. Vi satte oss i bilen och körde mot Santa Barbara, sedan visste vi inte så mycket mera. Jag och Nana trodde Carro hade koll på läget vilket senare visade sig vara fel men vi var bara glada över att få komma i väg (och jag ännu mera glad över att jag inte behövde jobba) så när GPSen tyckte vi var framme (typ mitt på en väg helt folktomt) och övergav oss, tänkte vi, eh vi stannar här på en liten parkeringsplats och förfestar lite. Och det gjorde vi. Längesedan jag skrattade så mycket. Där satt vi, en geisha, en grekisk gudinna, en sailer girl och en hippie i en bil (nej vi körde inte!!!) sjungandes på massa fina låtar och med ett glas vin i handen, jag mådde.



Santa Barbara är en studentstad och tror ganska känt för sina halloweenfester, vi tog oss vidare till campusområdet för att se om detta stämde. Ja det gjorde det. För att förklara så var det väl som en gågata i ett bostadsområde med massa studenthus. Folk ööööverallt utklädda till både det ena och det andra. Vi hade Super Mario, tomten, Barack Obama, lättklädda (jättelättklädda!) öö strippor(?), Jesus, Zlatan fanns där och självaste Bamse och Lille skutt och många många fler! Stämningen var perfekt på topp och vi strosade omkring och knäppte kort och pratade med massa folk.




Hippien, JESUS och Geishan

Nana hittade sin manliga motsvarighet till hennes kostym, the sailer man, vi stannade för parfoto var på killen som hette Stefan, börjar prata norska. Och där fick vi våra nya norska vänner och även sällskapet för resten av kvällen. Stefan med vänner var väldigt trevliga och de tog med oss till ett house party, oo så skabbigt det var där inne, väldigt fin utsikt dock.



Bröderna Fluff nästan


Vi hittade på Micheal J.

Efterfesten stod norrmännen för med tvspel och badkar. Kvällen slutade fint på en stor luftmadrass med lagom plats för en hippie, geisha, sailer girl och en gudinna, och klockan var nu närmare 7am.
Efter några timmars sömn tackade vi för oss och sa hejdå till norrmännen och gick tillbaka till bilen. Det var bara att gå längs med stora vägen och vi trampade glatt på i den strålande solen. Vi mötte busschaffisen ett X antal gånger och en bil stannade till och med och sa att han hade kört förbi oss så många gånger att han bara var tvungen att stanna och säga hej. Carro kollade upp vägen senare på kvällen, 8.5 km gick vi.. Amerikanarna måste ju tyckt att vi var galna, vi blev säkert många familjers samtalsämne vid middagsbordet den kvällen..


Koncentrerad hippie


Walk of fame

Väl framme vid vårat Crib, bilen, bytte vi om och gick och åt lite lunch och satt några timmar och njöt i solen.


vårat Crib

Sedan styrde vi hemåt och kom hem till trick or treat, smockat med folk ute i alla bostadsområden, stora som små, jag stängde in mig på rummet och satt och fnissade för mig själv när jag tänkte på hur kul det hade varit. Halloween i Cali, himla lyckat du.

Och JA denna pose hade jag på ALLA kort!

Kommentarer
Postat av: Lovisa

Vilken grej asså! förstår verkligen att ni hade ett bra dygn:)

2010-11-02 @ 10:10:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0