PANNKAKA. MYCKET PANNKAKA


Idag är det the Veterans day i Usa. Man hedrar alla i det militära som offrat sina liv typ. I alla fall så är det the Veterans day och det är lika med ingen skola. Jag har inte gjort någonting. Som vanligt. Men denna dag har jag njutit. S har varit på fotbollsträning och pojkarna har varit hos grannen och haft sleepover. Har gått och kollat läget några gånger varpå Carola (mamman som är svensk) sagt till mig att gå hem och ta det lugnt. Himla skönt att ha hon som granne. Såg när jag var på väg ut att hon hade en sådan här fin månadstavla från Sverige, en sådan som man ändrar motiv varje månad. Vi hade en sådan uppe i hallen förut. Det var fint.

För att fördriva tiden ställde jag mig och gjorde pannkakor. Det blev succé. Och tog en jädra massa tid. Jag fick också beröm av pojkarna som tyckte det var duktigt att jag hade gjord hemmagjord vispgrädde. Dessa gossar (och även nästan alla andra invånare i detta land) vet mer eller mindre inte vad vanlig ovispad grädde är, här är det sprutgrädde som gäller för fulla muggar.
Det blev hur mycket pannkakor som helst, tur var väl det att Carro svängde förbi för lite pannkakslunch!




Imorgon är det klämdag och ingen skola då heller. Ska ta och städa rummet mitt. De självinbjudna husdjuren har börjat flytta in och bygga bo i mitt badrum. Inte okej. Slog mig nu att jag helt glömt bort tvättdagen idag. Får bli imorgon det med

Jag och Nana tog en trip till Long Beach i förrgår, hälsade på en jobbande Carro och besökte Yogurtlaaand!


Nu är jag färdigjobbad och jättemätt på pannkisar. Tänkte jag skulle leta reda på spindeln som bor över mitt huvud vid sängen. Ge mig mod.

Kommentarer
Postat av: Mamman

Uppskattar främst två saker

1. Att du visat familjen hur grädde ser ut

2. Att du själv tänker ta itu med spindeln



Kramar <3

2010-11-12 @ 07:47:25
Postat av: Lovisa

håller med föregående talare! riktigt imponerad vad gäller spindeln, framför allt:P

2010-11-12 @ 09:22:37
Postat av: Hanna

Haha pannkaka, pannkaka, soppa, mycket pannkaka... :D

2010-11-12 @ 10:16:11
URL: http://hannavidarsson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0