LÖRDAGEN

Jag är ju inte precis den där morgonmänniska jag många gånger skulle vilja vara. Speciellt inte på helger, när man inte är tvingad att gå upp, varför när man kan ligga kvar och mysa under täcket????!. Därför kanske det låter konstigt när jag säger att jag, frivilligt, erbjöd mig att vara Nanas frukostsällskap i lördags, klockan 4.30! Men det är faktiskt sant.

Hennes värdbarn har träningar tidigt på mornarna så Nana föreslog att jag kunde sova hos henne och sedan följa med och hitta något mysigt frukostställe. Som den fina vän jag är så sa jag såklart JAAAAAA. Fredagsnatten blev sömnlös, när vi hade kollat klart på alla idolavsnitt var klockan 3.30 och därför ingen idé att gå och lägga sig. Vi skjutsade till ishallen och sedan for vi till ett frukostställe Nanas värdmamma hade tipsat om. Tror vi kom dit någon timme innan öppning för vi lade oss i bilen och sov en och en halv timme. Sedan blev det American pancakes med massa frukt!

Vid ettiden styrde vi bilen mot IKEA med Kristine och Caroline. Jag shoppade för alldeles för mycket pengar men ja, det var lätt värt det.





Kristines värdföräldrar hade berättat att de dagen innan hade varit ute och ätit på Redondo Beach, ute på piren, och sett ingen mindre än Zac Efron och hans filmteam! Vi åkte därför dit för att käka middag, man kan väl inte göra klart alla inspelningar på en enda ynka kväll tänkte vi. När vi körde runt och letade parkeringar passerade vi en kolosalt stor limousineliknande buss och några limousiner här och där. Antar att det var Zac Efron med vänner som åkte därifrån för på beachen var de inte kvar..

Ja ja, det blev Cheesecake Factory, med efterrätt såklart. Det är det enda stället man verkligen mååste beställa efterrätt! Det hör liksom till, de är himmelskt goda!

Efter en jättegod kinesnudelkycklingnågontingsallad med något golvmoppsliknade crisp, slutade kvällen hos Nana där vi kollade på film, jag somnade ganska fort dock.. Nana med tror jag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0