SNART ÄRE HELG!

Men idag är det torsdag och den har sett ut som sådan..

Skjutsade ungar till skolan imorse och på vägen hem stannade jag till vid Redondo beach och tog mig en springtur längst havet. Ipoden hade jag glömt hemma och inte för att måla upp värsta idyllen nu men det gjorde inte så mycket när jag hade havet och dess ljuva stämma till sällskap. Kom hem, åt lite frukost, zappade igenom alla konstiga TVkanaler och skypade en snabbis med pappa. När frukosten var uppäten gick jag ner till videobutiken och lämnade tillbaka några filmer åt C för att sedan gå tillbaka, och jag måste säga det att det är träning bara det att gå upp till huset, då bor vi bara på tredje gatan..



Väl hemma kröp jag ner i familjens soffa och kollade på ett antal SATCavsnitt. Ganska ruggigt väder under förmiddagen när jag fick lov att dra in händerna i hoodtröjan på väg till videobutiken. Men tack vare solens frånvaro fick jag inget dåligt samvete av att sitta inne tillsammans med Carrie och co. När posten damp ner insåg jag att ett stort kort var adresserat till mig, från alla fina på Stiftsgården. Blev så glad bara av att se era namn på kortet att jag genast började sjunga lite sånger ur den blå pärmen



Till lunch gjorde jag tomat och mozzarellafyllda tortillas och sedan var det dags för en snabbdusch för att sätta sig i bilen och hämta upp pojkarna. Några av ungarna på skolan blir hämtade av en skoltaxi och jag har insett att en av de manliga förarna ser ganska bra ut, i alla fall från bröstet och uppåt, mer har jag inte sett. Dock har jag, vid flera tillfällen nästan varje dag, lyckats tajma in så jag hamnar precis lagom så jag kan sitta och få mig lite ögongodis i väntan på att klockan ska ringa och alla ungarna komma utspringandes. Frågan är ju bara nu hur jag går vidare med detta…


Bilen längst bak, killen som inte syns, möjligtvis håret. Den så kallade taxikillen

Nu skiner solen och jag skulle inte ha något emot att sitta ute på starbucks eller Jamba Juice och smutta på en god smoothie, men de timmar som faktiskt solen är framme nu när det börjar bli kallare här i Cali så sitter jag inne och gör mitt jobb som au pair..

Det var min torsdag och den kommer sluta med Greys Anatomy!



Kommentarer
Postat av: Lovisa

Låter som en bra torsdag, iaf mycket bättre än min som spenderades över boken "offentligt ledarskap" + att det spöregnade konstant hela torsdagen....illa. Din lunch lät mycket god, blir riktigt sugen på mozzarella!

Hoppas helgen blir fin efter en veckas jobb!

puss på dig!

2010-10-08 @ 16:19:24
Postat av: Lovisa

Låter som en bra torsdag, iaf mycket bättre än min som spenderades över boken "offentligt ledarskap" + att det spöregnade konstant hela torsdagen....illa. Din lunch lät mycket god, blir riktigt sugen på mozzarella!

Hoppas helgen blir fin efter en veckas jobb!

puss på dig!

2010-10-08 @ 16:19:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0