SÖNDAGEN I SANTA MONICA

Det är liksom helgerna man lever för här i aupairvärlden. Därför är det himla skönt att jag hittat mina helgpärlor, Kristine och Nana. Vi har många planerade helger framför oss och denna söndag hade vi planerat en favorit i repris, Shopping i Santa Monica och 3rd street. Eller ja, egentligen hade vi tänkt göra beachen i Santa Monica men den Californiska vintern börjar komma, därför inget beachväder, men shoppingväder är det väl jämt så inga ledsna miner här. I och för sig har jag hittills inte shoppat överdrivet mycket, så även inte denna dag.


Det är så kallt att man till och med pälsar på sina cyklar dagar som dessa

På en av affärerna börjar killen som jobbar där prata med oss och börjar gissa varifrån vi kommer. Han gissar rätt på första försöket och börjar prata svenska. Jag börjar sluta bli förvånad nu.. Den här killen hade bott i Sverige i 15 år och jobbat inom musikbranchen men ”tröttnat” på det.. Ganska jobbig och överdriven var han, men ändå roligt.

Senare på eftermiddagen åkte vi hem till Marit och övade Lucia, lika trevligt även denna gång.
Skruvfästena till en platta under motorhuven på min bil hade slitits sönder, plattan släpade i marken när jag körde. Så när vi skulle åka från Marit försökte vi få bort denna platta. Den enda skruven som inte hade lossnat satt som sten, en snygg amerikan fick hjälpa oss att dra bort den, slutet gott allting gott som jag brukar säga!


Porten till Marit var stängd så räddaren i nöden, Nana, offrade sig


Marit gjorde ett tappert försök

Vi avslutade denna söndag på en mysig restaurang på 3rd street för att sedan trötta och nöjda komma hem och sova!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0