TUMMEN UPP

...För igår blev jag halvt med amerikanskt körkort. Teorin är avklarad och nu ska här uppkörning bokas.



I vissa stater här i Usa räcker det att ha sitt internationella körkort för att det ska vara lagligt att köra bil. Här i Californien kräver de ett Californiskt körtkort, så det var bara att sätta igång när man kom hit.

Att ta körkort här i Californien är kanske inte det svåraste man kan göra här i livet, speciellt inte om man är van vid den svenska körkortsprocceduren. Som min vän Rune så klokt sa, att ta körkort i USA är som att fiska upp ett körkort i flingpaketet. Jag håller med och är inte förvånad när man ser alla dårar ute på vägarna här.
Okej, några frågor var knepiga men resten av provet var ett skämt.
En teoribok på 90 sidor, därav en stor del handlar om saker som är mer än självklara, rök inte med barn i bilen, Får du veva ner rutan, blunda och njuta av den friska luften om det är dimmigt ute? ja ni fattar. Nu väntar en uppkörning som tydligen bara håller på i max 20 minuter där man får köra runt lite i området. 

Vi får väl se hur det går, framtiden lär visa om jag klarar det eller ej.
Hoppas det är goda flingor!

Kommentarer
Postat av: Mamman

grattis till halvvägs

2010-10-01 @ 18:34:58
Postat av: Anonym

Själv kom jag bara 2 sidor i min engelskabok som vi hade till tentan nyss...Jag är imponerad över att du tagit dig i genom 90sidor OCH ett teoriprov! GRATTIS SYRRAN!

2010-10-03 @ 18:24:45
Postat av: Anonym

Själv kom jag bara 2 sidor i min engelskabok som vi hade till tentan nyss...Jag är imponerad över att du tagit dig i genom 90sidor OCH ett teoriprov! GRATTIS SYRRAN!

2010-10-03 @ 18:25:16
Postat av: Lovisa

Själv kom jag bara 2 sidor i min engelskabok som vi hade till tentan nyss...Jag är imponerad över att du tagit dig i genom 90sidor OCH ett teoriprov! GRATTIS SYRRAN!

2010-10-03 @ 18:25:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0