UPPSTÅNDEN IGEN


Ja hör ni här har jag inte varit så aktiv på ett tag. Har haft mig en liten dipp som jag hoppas blir bättre. Skypade lite med Sophie Nyström tidigare idag och hon, som varit au pair i Bryssel, beskrev det så vackert, Aupairlivets baksida är familjen. Just nu är det så, jag har det så himla bra här och jag stortrivs med allt som finns här i Cali men när det kommer till familjen känns det inte hundra alla dagar. Ja ja, orkar inte dra det stora hela men jag vill bara säga att det är väldigt irriterande när jag trivs så pass bra annars. Kom igeen, Faamiljen.

Nog om detta. Idag drog jag med mig Nana till ett ställe som heter Ladera Linda eller något. Var dit en sväng igår när S hade fotbollsträning där. SÅ SJUKT FIN UTSIKT! Ligger ganska högt upp och utsikten är över havet och man ser horisonten och man är omringad av massa berg och klippor, ja ni fattar. Dit tog jag med mig Nana och våra springskor för att vandra omkring bland det fina. Vad som gjorde saken bättre var att solen strålande, vad har ni för väder i Sverige?..



Men jag tycker då vi är väl värda solen här borta, dels för att vi är här och sliter med allt det nya och alla situationer som uppstår och sedan för att det faktiskt varit tråkväder här fram och tillbaka i tre hela veckor. När jag säger tråkväder menar jag inte en fin mysig höstdag som ni har fått njuta av i Sverige antar jag, nej då menar jag mer att någon dragit bort solen helt och istället hällt ett enormt vattenglas blandat med grå vattenfärg över hela LA. Sådant väder menar jag. Så ja, vi var värda denna sol!





Sedan for vi och köpte lite smoothies på Jamba Juice och jag köpte mig även en liten pumpa jag tänka göra i ordning till en lykta att ha på mitt rum. Jag kan behöva lite halloweenkänsla nu när jag varit så oerhört klantig och snällt tackat ja till jobb lördag kväll.. Halloweenlördagen i USA, hur kunde jag göra det?

A pumkin head and a tomato head ta da

Denna dag är ju en av de dagar man sett fram emot mest sedan den dagen man visste att Usa var ett land, och då har jag råkat säga att jo men visst, nemas problemas, kul att ni ska på fest. Att det var Halloweenfest framgick först dagen efter. Kul jul.. Försöker intala mig själv att det inte är hela världen men det är lättare sagt en gjort när verkligen alla hus här påminner en om det. Men som sagt, min pumpa är inhandlad och imorgon ska här karvas!

Ungefär såhär ser det ut i alla trädgårdar, vet inte hur många gånger jag har reagerat och tänkt, men va? ofta man har familjegrav på gården?!

Till sist, GRATTIS FINA MAMMA, hoppas du hade en fin dag med Julia Roberts och att det blir fina tomtar till jul ;) Saknar dig. Och din lasagne.




Nu ska jag googla på lite pumpmotiv. Ha de, som Kristine brukar säga, akkurat!

Kommentarer
Postat av: Lovisa

Åh vilket härligt ställe, där vill jag också promenera! Jag tycker verkligen ni är värda solen och den där härliga promenaden!!!:)

2010-10-29 @ 09:31:12
Postat av: Mamman

28 april firar Julia R och jag 100 år tillsammans och det ser vi fram emot båda två. Då bjuder vi på lasagne och alla mina tomtar pryder festbordet. saknar dig också! <3

2010-10-29 @ 22:07:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0