DET ÅSKAR I CALIFORNIEN

Idag bakade jag scones. Tredje gången gillt tänkte jag. Första gången blev det utan bakpulver, andra försöket blev det med något bakpulverliknande baking soda, sconsen blev gula.. inför tredje gången som var idag hade jag insett att det faktiskt hela tiden hade funnits bakpulver i skafferiet.. De blev hur goda som helst, åt upp alla med en gång. Haha ville bara springa runt i huset och ropa ut min glädje. För så glad blev jag åt mina fina scones.



Idag har jag även haft min körlektion inför det Californiska körkortet. Min körlektion med Al. Al visade sig vare en helskön gubbe från Iran, en rikig morfargestalt. Så som körskolelärare bör vara. Däremot verkar det svårare än vad jag trodde att få det här körkortet. Inte att jag kör dåligt (är ju världens bästa förare ju!) utan att det krånglar med alla papper och bokningar och hela fadderullan. Imorgon måste jag åka till DMV, typ vägverket där man gör skrivprov och får tillstånd och sånt, och se till att jag får ett längre giltigt tillfälligt körkort. Det jag fick efter att ha klarat teoriprovet håller bara i två månader och vanligtvis ska det gälla ett helt år, någonting har blivit fel. I och med detta kan jag inte boka min uppkörning eftersom de tror (beroende på mitt tremånaders tillfälliga körkort) att jag bara är här på besök och därmed inte ska göra någon uppkörning utan det räcker med teorin. Ja det är krångligt men så verkar det ligga till. Men därför måste jag se till att fixa ett längre tillfälligt körkort så jag kan boka uppkörningen. Skit samma.

Mitt i allt körkortskaos har det även regnat heeeela dagen. och åskat, mycket. Detta ledde till ett tre timmars långt strömavbrott. Eller det kanske höll på ännu längre. Men skönt har det varit. Första jobbdagen på två månader utan ljudet från Phineas & Ferb, Wii eller lego Batman. Förstår ni! Och inte kunde det krävas att man skulle få popcorn heller för nej, det gick inte utan ström! Vi satt med tända ljus och ritade med kritor (väldigt rogivande), spelade lite piano på familjens så ostämda piano och väntade på att C och T skulle komma hem med Panda Express, mums.


Så här ser det ut när man sitter och pudrar näsan så att säga under under strömavbrott

Nu har jag dragit mig till Starbucks och har suttit här en timme med min hot Chocolate Grande. Himla skönt att få komma bort och sitta med sig själv och knappa i sin enkelhet, liksom alla andra runt omkring mig en tisdagskväll på Starbucks.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0