billös

I morse när jag kom ut till köket för den vanliga morgonkollen med C 6.50 som vi börjat ha, säger hon att det är något fel på deras stora röda bil (nej jag vet inte vad det är för märke) så hon måste ta min bil till jobbet. Hon fortsätter med att säga att T skjutsar ungarna till skolan och den svenska grannen ni vet, hämtar de när de slutat. vad jag förstått det får jag inte köra andra bilar än den jag är skriven på, har med deras försäkringar att göra.
Så jag har varit billös idag och sluppit den långa bilkön utanför skolan. Så skönt.

Båda mina hostparents bad så hemskt mycket om ursäkt och mamman mailade mig till och med och frågade hur det gick utan bilen. Herre Gud, dessa bilberoende människor!! Kan förstå de till viss del eftersom samhället här är uppbyggt på det viset det är, men jag tyckte det bara var skönt ju.
Tog mig en springtur och på det en kall dusch (En tant på jobbet sa alltid att håret fick mer glans med kallt vatten på slutet, himla skönt om inte annat). Sedan fikade jag med två andra au pairer på Starbucks, hem, äta lunch och vänta på att pojkarna skulle komma hem från skolan. Kände allt hur det började rycka i hemmafrunnerven!

Vanligtvis slutar jag när föräldrarna kommer hem från jobbet vid 18/18.30 men nu skulle C på typ föräldramöte så det blev en timme extra och jag var helt slut i kroppen redan innan jag började jobba..

Så därför ligger jag här, 20.30, nerbäddad i sängen och slog just på Sex and the Cityfilmen. Får se hur länge jag håller mig vaken.
Ska om några timmar skypa med familjens tidigare au pair om hur det var/är att vara au pair i den här familjen. Lite tips och tankar som kan vara bra att ha. Ska bli skönt att prata med någon som varit i exakt samma sits, med samma människor och vet vad man menar.
För även om familjen blir bättre och bättre så behöver man ändå få prata av sig med någon som vet!

Men som sagt, först lite Sex and the City!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0