en röst från Cali

Har sedan jag kom hit försökt förstå mig på hur jag skulle bära mig åt för att kunna delta i det svenska valet nu i september. Vart inne och kollat på internet men inte hittat något (inte så förvånad när jag inte är expert på datorer och sånt). Fick tips av en aupairvän från skolan i NY, på en sida och gick och kollade. Hittade LAområdets röstningslokal och det var såklart svenska kyrkan. Googlade adressen och det visar sig att jag bara bor 15 minuter från den. Några vänner från Sverige som vart aupairer runt om i världen har kommit hem och berättat om tanterna och de svenska bullarna som man fått i svenska kyrkan utomlands. Bra tänkte jag och körde dit. Precis så var det. Det första jag ser när jag kommer in är två äldre damer som frågar mig om jag ska rösta. (Så nu är det gjort och rösten är på väg!) jag slår mig ner och får både våfflor och svenska bullar!!


Nu har jag fixat så att man får vara med och lussa till jul också. Finns tydligen en organisation som heter SWEA som bla har en julbassar vid lucia med 3000 svensakr och ett lussetåg på det, mina nyfunna tanter, äldre damer, tog min mejladress och skulle fixa så jag kunde vara med, såklart, sa de!


Sedan fick jag även mitt efterlängtade vaniljsocker när det fanns lite smått och gott vid svenska kyrkan. Så nu kan jag och Nana baka!!
Måste köra iväg och hämta från skolan nu. Ikväll blir det myskväll hemma hos min svensk!

(tror jag kanske behöver bli lite mer amerikansk... :P )

Kommentarer
Postat av: Anonym

Stolt tar jag emot meddelandet att du gjort dig besväret att rösta i det svenska riksdagsvalet. Och fick ett luciafirande på köpet.

2010-09-09 @ 19:26:27
Postat av: Anna

åh det där ser ut som affär med svenska saker! Just nu är svensk mat det högsta på min lista i livet!

2010-09-09 @ 19:39:40
URL: http://nygardhiusa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0