En uppdatering av helgen kommer, här


I början på förra veckan pratade jag med Sofia Fellin på facebook. För er som inte vet vem hon är så är hon en av alla fina vänner från Stiftsgården. Vi pratade lite och helt plötsligt skriver hon att hon också är i Californien, på Long beach, var på jag tappar hakan. Long beach ligger 30 minuter från där jag bor.
Av den anledningen bestämde vi att vi såklart måste träffas medan hon fortfarande var kvar, hon skulle vidare till Australien på lördag kväll. Så vid elvatiden i lördags körde jag iväg och mötte upp henne vid hotellet hon bodde på och vi började fördriva tiden fram till hennes flyg skulle gå. Jag hade redan förvarnat att jag inte alls hittade här ikring och givetvis var förvarningen inte förgäves..
Vi virrade omkring i bilen för att hitta till Manhattan Beach. Det slutade på Redondo beach där vi hittade ett kanske inte jätteokej lunchställe, men det gick att äta i alla fall. Eftersom dagen inte bjöd på överdrivet mycket sol, satt vi oss i bilen och skruvade upp värmen och pratade massa Stiftsgårdssomrar.
Sedan började färden mot flygplatsen. Haha säger jag bara. Nog för att jag visste att det oftast är väldigt virrigt och massa infarter hit och dit till de flesta flygplatser men jag fattade inte att det skulle vara så här svårt. Efter ett antal varv runt flygplatsen lyckades vi parkera och jag kunde andas ut! Sa hej då till Sofia, eller ja, ses snart, för det bra med det här är att hon var här denna vecka för att spana in ett College hon ska börja på i Januari. Vilket innebär att vi kommer kunna hänga en himla massa, vilket jag gillar! Så alla ni Stiftsgårdare som vill komma och hälsa på, ni får nu två flugor i en smäll!


Sofia hade lite problem med att checka in men fick hjälp av en man med kaksmulor i mungipan

Måste bara tillägga det också eftersom jag alltid skriver om mina kaotiska öden ute på Californiens stora vägar, turen från flygplatsen och hem gick hur bra som helst. Jag läste skyltar, missade inga avfarter och inte en enda arg bilförare tutade på mig!

Söndag morgon var hur fin som helst. Låg och göttade i sängen, skrev lite brev och lyssnade på Ane Brun.
Söndagskvällen skulle komma att spenderas på Cheesecake factory, ett av alla ställen jag har att bocka av från min to dolista. I förebyggande syfte bestämde jag mig för att jag skulle ut och promenera. Med en kort paus på Starbucks hittade jag till en fin park där jag slängde mig ner på gräset. (men jag gick väldigt långt ändå.) Där blev jag liggandes i en någon timme med fin musik i öronen, inga moln och massa sol.. Jävla Emilia som bara försöker göra en avundsjuk med sin jädra sol, tänker ni nu, men som ni antagligen vet om ni känner mig så går inte Jag och Sol så himla bra ihop alla gånger. Röd som en tomat blev jag med massa fina breda märken efter linnet som jag tagit av mig försent. Och jag som ville ha klänning på mig till kvällen. Tacka vet jag mitt långa hår som skymde det värsta och med min svarta kofta över blev det klänning ändå. För visst vill man vara fin när man ska göra sin debut på Cheesecake Factory!

Nana plockade upp mig strax innan åtta, vi åkte och hämtade Kristine, en norsk tjej, och kom lite försenat fram där en annan norsk tjej, Mona, väntade på oss. Vi fick senare ytterligare sällskap av Nicole från tyskland och Maureen från Frankrike, som för övrigt var jättelik Becky i Huset fullt!
Vilka härliga brudar sen! Sällskapet var på topp och maten var kanske ännu bättre, haha. Nej men det var himla gott och helgen avslutades på bästa sätt.



Idag har jag skypat med min söta far. Det var fint att se och prata med dig. Och kom ihåg att vattna mina blommor, Sofia kommer bara döda dem!
Efter pappapratet åkte jag och Nana till Redondo beach och sprang av oss lite cheesecake, hoppas verkligen det blir till en vana. Sen for vi hem till henne.
Nu är det så här att Nana fick ett mycket stort paket hemifrån Sverige, och det var inte det första. Hon blev jätteglad. Så glad vill jag också bli. Blink blink.



Sedan blev det dags för mig att hämta pojkarna från skolan, har jobbat fram tills nu när jag tänkte det skulle bli en tidig kväll för mig med lite filmmys med min doggy bag från Cheesecake Factory…
Imorgon blir det upp, skjutsa pojkarna till skolan som vanligt och sedan Frukost med Nana och ut och hitta närmaste Forever21. Blir en bra dag.

God morgon på er fina. Jag saknar er

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0