En vecka här i CA

Okej jag har kört på en fullsmockad femfilig väg, kanske till och med sex, hann inte räkna.

För att fira en vecka i los California, respektive två, tog jag och Nana bilen till, IKEA!
Att köra dit var inga problem så det var bara att parkera gamla bettan och gå in. Inte för att vara för nostalgisk eller så men det kändes verkligen som man var i Sverige och gick runt, kunde lika gärna vart i Sundsvall på väg upp till kusinerna. Vi tog oss en vända och bara njöt :) Sedan var vi färdigsvenksade och gick och letade reda på något ställe att luncha på, det slutade på Starbucks, min debut! tam tam taaam
Längtar till den dagen då folk inte hör att man inte är från Usa, för det är verkligen standardfrågan, Oh like your accent, where are you guys from?. Ganska trevligt i och för sig för då har man alltid något att prata om men ändå, när den dagen kommer ska jag skriva till min gamla lärare Sabrina och tacka!



Nöjd tjej med sin orange mangosmoothie och mozarellaåtomatmacka

När vi sen skulle köra hem och kom upp på motorvägen var det kört! Jag körde fel hela tiden och hann aldrig svänga av när jag skulle. Inte att rekomendera att ligga i vänster fil, när du om 500 meter ska svänga höger. tuuuut tuuuut.
Nana satt bredvid och var coollugn och sa hur vi skulle köra, jag satt och skrattade och försökte hålla mig undan alla bilar. Hann faktiskt med att tänka lite på dig Ingrid mitt i all trafik! undra varför? ;) Efter ett tag kom vi av och kunde vända för att plötsligt komma tillbaka till Ikea och börja om, och så kom vi då hem till slut!

Tog just ut en Emiliakladdkaka från ugnen,
en förstaveckaniskolankladdis/enveckaiCalifornienkladdis. Vet dock inte hur den kommer smaka när den fick bli utan olja och jagfick ta någon konstig vaniljvätska istället för vaniljsocker.. Men kladdkaka som kladdkaka tänker jag. Hoppas ungarna tänker detsamma!

Kommentarer
Postat av: Ingrid

hahahha, där ser du Emilia. Bilkörning i USA är vekrligen inte fantastiskt. ny upplevelse varje gång ;) saknar dig!

2010-09-04 @ 13:48:39
URL: http://ingridlovisa.blogg.se/
Postat av: SARA

vägen till framgång kommer genom din accent! tro mig! jag och erks fick uppleva samma sak som dig i hela tre veckor... MEN när dom inte frågade om dialekten, då frågade dom om våra speciella utseenden på visa-korten(?)

2010-09-05 @ 09:48:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0