LÖRDAG I LA

Jag hade idag som sagt lyckats få med mig Nana och Caroline till en Luciaövning inne i LA. Caroline följde mest med i hopp om att få fika, jag däremot var jättepepp på att sjunga Luciasånger, eller ja, sjunga över huvudtaget. Vi hade fått adressen till en Marit som vi skulle vara hos. Marit, tillsammans med Lina som håller i hela den här Lussegrejen, visade sig vara två helsköna brudar som bott i LA sedan 25 respektive 10 år tillbaka.
Caroline fick sitt fika och då snackar vi verkligen fika, jag fick mina luciasånger med spontanstämmor. När övningen var slut blev vi kvar säkert över en timme och bara pratade om allt, och såklart lite extra om julen och alla svenska saker som bara är ett måste till den amerikanska julen, trots att man är i Usa. De gav oss tips på ställen där man kan få tag på massa svenska delikatesser så det lär bli en del roadtrips runt omkring för att hitta alla guldkorn.
Det är så härligt med alla människor man träffar här i Usa. Folk är så oerhört trevliga och öppnar verkligen upp sina hem, bjuder in en och frågar hej vilt om allting.


Laddade tjejer

För att berätta lite mer om denna tillställning som vi har hittat. Berättade i ett tidigare inlägg, när jag var och röstade i Svenska Kyrkan här i LA, att jag fått nys om den svenska organisationen SWEA. De anordnar varje jul en stor svensk julmarknad inne i LA downtown, kommer inte ihåg var stället heter men det är på samma ställe där de tidigare hållit i Oscarsgalan. Denna marknad är väldigt populär bland både svenskar här ikring och amerikaner. Och varje år så finns där ett uppskattat luciatåg.
Idag fick vi reda på att till Luciatåget hör den årliga Luciakröningen, där olika kända svenskar kröner Lucian och pratar lite om den svenska traditionen tydligen. Vi fick ett namn men det tänker jag inte droppa än, ni får helt enkelt fortsätta läsa bloggen för att få reda på vem det är…


Carro hittade sin nya kärlek!

Lördagskvällen har spenderats med Nana, Kristine och ryskan Lyuda. Vi tog en tur till Chronic tacos och sen föreslog Nana, i numera vanlig ordning, att vi skulle dra till yogurtland!
På Chronic tacos när vi ska beställa, frågar killen bakom disken Nana var vi är ifrån. När hon säger att vi är från Sverige säger han på svenska: Hur mår du? Det visar sig att hans gamla rumskompisar var svenskar så han kunde några svenska fraser. Sånt här är också väldigt kul och händer ganska ofta. Var till exempel och handlade glass med J första veckan och glassgubben får veta att jag kommer från Sverige varpå han utbrister SKÅL och börjar prata svenska, då är hans fru tydligen finlandssvensk.


Yogurtland!

Efter yogurtand blev det film hos Nana, jag somnade och missade hela upplösningen det gjorde inte så mycket när filmen var ganska förutsägbar..

Klockan är snart halv två och jag borde verkligen sova. Imorgon ska det bli lika fint väder som idag, helt galet, över 30 grader har det varit i dag och nu när det är mitt i natten står termometern på 22!

I alla fall, vädret får mer än gärna bli fint under morgondagen för jag och mina jäntor ska bege oss upp mot ...Malibu beach!!


Man kan aldrig få nog av Froyo!

Ha en bra dag hemma i Sverige, nu ska jag sova!

Kommentarer
Postat av: Carolin

Hejhopp!



Tänkte bara säga att jag läser om din äventyr, önskar jag var typ 10 år yngra och kunde åka jag också!! Du verkar ha det toppen ju!!!



Kram från Carolin & ett höstvackert Rättvik

2010-09-27 @ 09:40:17
URL: http://www.arrdiz.se
Postat av: Ingrid

Din numera 21åringa vän älskar att läsa om dina äventyr! Snygg och brun du är min kära fantastiska vän!! kärlek till dig

2010-09-27 @ 23:57:33
URL: http://ingridlovisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0