MUSIKEN

Idag tog I med sig sin nya trumpet till skolan för att ha sin första trumpetlektion. När jag släppte av honom på skolan imorse såg jag massa andra 4th gradare med sina nya instrument och började jag sakna lite grann

Ibland saknar man saker på ett bra sätt. Idag saknar jag musiken. Saknar Gränslöst, saknar Hannas gitarrklink och hennes hundratals stämmor hon lägger på varenda melodi hon spelar, saknar att smsa dig om vilka ackord vissa låtar har. Saknar att sitta hemma vid mitt ostämda piano och sjunga tills halsen är hesare än vad Ingrids röst var under studentveckan. Saknar Ingrids och mina bilturer med musiken på högsta volym, saknar att gå och lyssna på fina vänners spelningar och varje gång överrumplas över hur bra de är. Saknar folkmusiknatta, årets mest underbara musikhappening. Glädjen är alltid på topp under den kvällen och kärleken flödar. Kärleken till musiken. Jag älskar det. Och det är fint att sakna. Det är värt att sakna.

Kommentarer
Postat av: Mamman

Kram

2010-09-23 @ 07:37:04
Postat av: Lovisa

Du skriver som en riktig poet! Du är inte bara musikalisk, du är även sjukt bra på att skriva:) Sätt på Gränslöst-cdn och dansa runt, eller sjungsjungsjung till nån bra låt!:) visa CA hur musik är som bäst!!;)



puss!

2010-09-23 @ 10:44:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0