Springtur?


Jomenvisst, den varade i säkert 30 minuter, mer. Får se hur länge det håller i sig, kanske en början på ett nytt beteende? Jag virrade i alla fall mig ner från området och ut på den enda vägen jag hittills känner till, vägen till korsningen vid taco bell! Längs den vägen ligger en memorial park som ser lite lustig ut. när jag och C, mamman, körde förbi där för nån dag sedan, frågade jag om det var en golfbana och tyckte att det var ett konstigt och farligt ställe att spela golf på, precis bredvid stora vägen, och varför ligger det massa blommor lite varstans? Men nej, golfbanan är full med gravar, bara det att den inte har några stående gravstenar, utan platta fyrkantiga minnesstenar, som man inte ser på långt håll. När jag sprang förbi där idag så var det några som var mitt uppe i en begravning (kul att ha en sådan tio meter från en brummande väg..) Det såg precis ut som på film, ett gäng svarta amerikaner, samlade på stolar under ett sånt där litet tält och en stor svart kista med en präst bredvid. Som i den där filmen när de börjar sjunga " oh brother lets go down, down in the river to pray" vad den nu heter. Så såg det ut.

Hämtade upp pojkarna från skolan, himmel och pannkaka vilken tid det tog! En jättelång kö dök bara upp framför en så det var bara att ställa sig och vänta. kom till bilkön vid 12.40, då var jag kanske en, max tre minuter från skolan, killarna hoppade in i bilen vid 13 20! Kan ju glädja er med att jag hittade bilens cdspelare under tiden!
Resten av dagen har vi bara varit hemma och gjort smothies. De leker väldigt mycket med sig själva och jag vet inte riktigt vad jag kan göra under tiden men det visar sig säkert med tiden.

Imorgon ska jag äntligen träffa några andra au pairer, svårt att få ihop det när man inte har allas nummer, men nu så. Ska bli jätteskönt att komma från familjen en stund och göra nåt på egen hand, utan att behöva känna sig osocial och stänga dörren till sitt rum.

Nu ska jag nog gå och få en lektion i hur man använder tvättmaskinen här i huset och sen ska jag ha lite egenmys och filmtime!

(Det finns massa trädgårdsnissar här i området, mexikanare med stora stråhattar och kahkikläder, som han som vattnar Anna Ankas gräsmatta!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0