här kommer helgen

I lördags hade jag, Nana och norske Kristine bestämt att vi skulle besöka Huntington beach för en heldag på playan. Verkligen på tiden eftersom jag hittills inte legat med bikini, solkräm och solglajjor på just en strand och stekt! Så vid 9 åkte jag iväg och hämtade upp Nana och Kristine. Nana fick vara dagens GPS vilket gick strålande eftersom vi kom fram vid beräknad tid, kanske inte så svårt heller när det bara var att följa en och samma väg men all eloge till henne ändå!

Under hela bilresan som tog drygt en timme satt vi och hoppades att solen skulle titta fram, såg inte ut som den ville det när det var molnigt och nästintill dimmigt men i väntan på vår vän började vi undersöka shoppingutbudet. Hittade en klänning som skrek efter Emilia, blev så att säga helt enkelt tvungen att i alla fall pröva den, och köpa den. 44 dollar kostade den, tur för mig att hon i kassan endast ville ha 19 dollar, jag teg och gladde mig åt mitt fynd!

Vi lunchade på en mexiansk resturang och som efterrätt gick vi till chocolate factory och köpte fudge, så himla gott! (Kom på nu att jag har halva kvar inne på rummet, fudgefest i kväll).
Under tiden på restaurangen hade molnen försvunnit och himlen var alldeles blå när vi gick ner och la oss på stranden. Ganska gött att ligga där med två sköna brudar och bara njuta efter en slitsam arbetsvecka. Vi trotsade till och med det kalla havet och badade i de gigantiska vågorna och spanade in de få surfkillarna som var ute denna dag. Efter det blev det för blåsigt för oss att ligga kvar och steka, vi lassade in våra grejer i bilen och tog en prommis längs stranden och ut på piren för att fortsätta upp längst gatan för lite ögonshopping. Blev faktiskt så kyligt att vi köpte varm choklad och te på Starbucks för att värma oss!




Återupptinade kände vi väl att vi inte riktigt ville sluta dagen än så vi bestämde oss för att leta reda på menchie’s, ett frozen yogurtställe i närheten av Redondo beach, där Kristine bor. Vi satte oss i bilen och började köra.
De gånger jag träffat Kristine har vi bara pratat engelska med varandra, himla konstigt när Kristine då helt plötsligt säger: Ska vi snakke norsk o svensk resten av kvällen eller? Så resten av kvällen blev på svenska och vi hittade efter en liten felåkning till menchie’s, det blev min debut där och hittills min favorit! Vi sa tack och godnatt till vår norska jänta och styrde hem mot Nana där jag skulle övernatta. Såklart blev det idolmys och hollywoodfruar tills John Blund sa god natt.






Söndag och det var dags för mitt första aupairmöte. På ett sådant träffar man sin aupairgrupp, alltså alla de som har samma LCC som en själv, och LCCn. Vi är en väldigt liten grupp på 6 personer tror jag men det kan säkert bli kul framöver. Meningen är att var och en av oss ska leda ett sånt här möte där man får hitta på lite vad man vill. Denna söndag hade vår LCC, Britt, bestämt att vi skulle Breakfasta/luncha på ett ställe. Det var väldigt trevligt och jag träffade en go tjej som heter Caroline, från Sollefteå.

Efter mötet hängde jag och Nana med till Long beach för lite kanotpaddling med Caroline. Hade aldrig varit i Long beach innan, hur fint som helst! Inte fy skam att paddla runt bland massa jättebåtar och strandhus, sjungandes på bland annat svenska nationalsången denna valdagssöndag. Såklart blev det lite frozen yogurt på detta, (yogurtland, ny favorit!) och fudge från chocolate factory..

Det blev till att stressa hem och byta kläder, (blev mer än blöt om baken av paddlingen) hem till Nana där Elin, en svensk aupairtjej Nana träffade på en aupairträff, väntade. Hon hade vägarna förbi LA och vi tog oss till en resturang som heter Thank God it’s Friday och käkade. Nana tog en nytting sallad medan jag tryckte i mig en helamerikansk bacon cheese burger… men satan vad gott det var!






Nu är det back to life och jag ska snart skjutsa killarna till boy scouts, de är väldigt söta i sina skjortor, får lite flashbacks till tiderna i patrull Älgen!

Sen så, idag har jag varit i Usa en hel månad. Det ni!

Kommentarer
Postat av: Mamman

Åh, vad härligt det verkar!!! Och vilka härliga människor du träffar! Här hos oss är det en alldeles ny tisdag. Det regnar och det är 8 grader varmt. Och vi ska på heldagsutflykt!!! Men jag har också trevliga människor omkring mig. Tur det!! Kram

2010-09-21 @ 07:46:11
Postat av: Anonym

Jag säger bara: SCOUT 2001, scouter scouter scouter överallt! <3

2010-09-21 @ 22:07:23
Postat av: Malin Loman

Såklart från Malin Loman :)

2010-09-21 @ 22:07:59
Postat av: Emilia

Å ja men visst. Den sången glömmer jag aldrig, inte du heller förstår jag ;)

2010-09-22 @ 08:03:38
URL: http://detborjarica.blogg.se/
Postat av: Lovisa

Vilken FANTASTISK helg!!!:)



Men hur kan du den där låten, Malin?!?!?!?!

2010-09-23 @ 16:58:19
Postat av: Emilia

om man säger såhär, jag lärde henne sången... :P

2010-09-24 @ 02:13:51
URL: http://detborjarica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0