VÄDERKOLL

Gårdagskvällen blev filmmys med Caroline och Nana inne på mitt rum. Sunes sommar stod på menyn och till efterrätt blev det Idol. Mycket trevligt.

Vaknade just upp och inser att solen står högt på himlen idag, härligt. Klockan är bara halv tio och det är närmare 25 grader varmt.

Frågar man Amerikanarna som bor här säger de att det är kallt här under vintern. Frågan är bara vad som är definitionen av kallt. Den senaste veckan har varit ganska ruggig och man har tänkt att det är kanske såhär det kommer bli under vintern, långärmad tröja och sen jeans på kvällen. Någon har sagt att solen försvinner någon gång nu under hösten och kommer inte tillbaka förrens i mars. Och visst, sol är det inte varje dag men kom igen, de går med Uggs, nu! Jag funderar på vad i hela friden de skulle ha på fötterna om de kom till Sverige under december månad, dubbla Uggs? Trippla?

Jag håller mig till FlipFlops och Converse än så länge och njuter av att det fina vädret är här denna helg. Idag blir det till exempel en tur till LA downtown för lite Luciaövning! Japp. Strålande sol och vi ska sitta inne och sjunga jul jul strålande jul..
Trots solen är jag pepp på lite julstämning och Lucia, det ska bli riktigt roligt och se vad detta kan bli för något och jag längtar redan till December!

Nu väntar duschen och frukosten! Puss på er

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0