SOFFHÄNG


Igår kväll satt jag och mina värdföräldrar och kollade på tv och pratade (känns fantastiskt att kunna skriva att vi gjorde det, wohoo). Började prata om bio och jag delade med mig av mitt första biobesök, jag och Lovisa var och såg Lejonkungen emd mamma eller pappa och vi grät oss igenom hela filmen och hela vägen hem, när vi tillslut slutade gråta ville vi ju förstås återberätta filmen för mamma eller pappa som var hemma och väntade. Det tog väl en sekund innan gråten var framme igen och mor och far tänkte väl att vad i Herrans namn har de för barn!

Men i alla fall. Min värdpappa började då i alla fall berätta om när han skulle förklara för äldsta dottern, som då var 6, att hennes farmor hade gått bort och checka så hon förstod det här med döden. Han började förklara att de inte skulle kunna ringa farmor igen och att hon inte kommer kunna hälsa på på födelsedagar men att hon finns med oss i våra hjärtan osv. Var på A frågar, som i Lejonkungen pappa? Ja som i lejonkungen, vad skönt, vilken fin symbolik tänkte M. Men då frågar A fundersamt igen, Så när blev farmor slängd utför en klippa?

Det tyckte jag var lite kul! Nu ska jag äta lite mjölk med flingor. Tjing!





Kommentarer
Postat av: Mamman

Det där med Lejonkungen minns jag som det var igår. Vi brukade gå på bio vid jul och se en ny Disneyfilm. Och så var det dags för Lejonkungen. Du och jag och storasyster gick på bio och ni bara grät. Och i bilen hem bara grät ni. Och när vi kom hem och ni skulle berätta om filmen för pappa så grät ni. Vilket elände...!!!Och pappa och jag undrade vad vi egentligen gjort när vi bara ville skapa ett fint minne kring julledigheten.... Det är något man inte glömmer så lätt. Kram på dig! Känns härligt att höra att du har det bra i din familj. Godnatt! Imorgon är det skärtorsdag och då blir mor din en påskkärring och Roxnäs blir hennes Blåkulla.

2011-04-20 @ 22:46:18
Postat av: Lovisa

Ja, jag minns också hur i grät, grät, grät, vilket minne!;) Det är härligt att höra att denna familjen är en familj man kan hänga med, det glädjer mig! Ha en trevlig påsk, kära du!

2011-04-21 @ 08:11:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0