BEL AIR


Min vän Madeleine bor i Bel air och aupairar, i Jennifer Lopez gamla hus bor hon i. Gigantiskt stort och jättefint, bakgården är helt otrolig! Förra gången jag var där hade vi filmkväll i gästhuset, dock fick vi gå in hundvägen (haha) för Maddes värdmamma ville inte att vi skulle gå igenom huset av någon anledning. Men i alla fall igår så plockade vi upp Madde för att fara till Universal Studios. Då fick vi oss en rundtur i huset. HERRE GUD! Man går ju vilse.



Tänk att ens au pairår kan skilja sig så mycket beroende på i vilken familj man hamnar i. Nu ska jag inte klaga, inte alls, bara att åka till Usa ett helt år är ju en stor grej i sig, men jag åker hit och bor i en helt vanlig Svenssonfamilj som det inte är något märkvärdigt med alls och så då Madde, kommer till Usa, blir upphämtad av en limousine och bor i Bel Air, i J LOs gamla hus.
Sedan påstår jag inte att det skulle vara enklare att bo under sådana förhållanden, alla familjer har sina brister och det tror jag alla au pairer kan skriva under på. Återigen, bara att åka till Usa och vara borta ett helt år är stort nog, och då även svårt med allt vad det innebär. Men jag tycker det är lite fascinerande att ens vardag kan komma att skilja sig så mycket, när man åker under samma förutsättningar.

En del utav mammans badrum. En del!



Kommentarer
Postat av: Pappa

E.

Det måste ha varit spännande, men ni borde ha fått gå in via stora ingången. Ni kunde väl ha påpekat att ni känner mrs Montasami. Håller dock med dig om att det bästa är att få vara i USA ett helt år. /p.

2011-02-23 @ 00:28:59
Postat av: Pappa

E.

Det var inte så dåligt, men jag tycker ni borde fått gå in genom stora porten. Ni kunde väl sagt att ni känner mrs Montasami. Jag håller dock med dig Emilia, det är stort att få bo i USA ett helt år. /p.

2011-02-23 @ 00:52:33
Postat av: Emilia

Nej men visst, det är något jag kommer minnas, ganska coolt tycker jag allt och du är ju släkt med mig så :)

KRAM PÅ DIG PAPPSEN, SAKNAR DIG!

2011-02-23 @ 02:41:37
URL: http://detborjarica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0