YES!


Klockan är strax efter åtta på morgonen här i Cali och jag är för jädra nöjd! Fick iväg J till skolan idag, tredje gången gillt!

I måndags vägrade han ju och igår var han, sjuk. Vet dock inte om jag skulle vilja påstå att han var det men tydligen hade han feber enligt mamman så han skull bli hemma. 20 minuter efter att föräldrarna hade åkt iväg till jobbet var han uppe och skuttade och levde loppan resten av dagen. Jag var till och med sjukare än vad han var, fick ta mig en timmes nap där vid tolv för att få lite energi.

Levde loppan gjorde han som sagt, försökte hålla honom i någon slags fason men när föräldrarna kom hem på kvällen lät de honom springa runt och brottas och skrika och ja göra allt som man inte borde få om vart hemma från skolan på grund av sjukdom. Det är i alla fall min lära (tack pappa och mamma), har man varit sjuk så tar man det lungt hela dagen, trots att man känner sig bättre.
Påpekade det lite smidigt att han borde ta det lugnt, föräldrarna hörde men valde uppenbarligen inte att lyssna.

Nu imorse var han grinig och ville nog mest av allt stanna hemma men efter ett tag gjorde han som jag sa och jag fick till och med I att spela med och säga förlåt när J blev ledsen på honom. Satt hela bilresan (15 minuter haha) på helspänn och hurrade lite smått för mig själv men kom sedan på att vi hade en hel urstigning att ta oss igenom. Men hör och häpna, han gick ut frivilligt och han hade haft bältet på sig heela bilresan.
Så fort alla bockarna bruse var ute ur bilen stängde jag fönstrena och så jublade jag och Micheal Bublé hela vägen hem. UNDERBART!

Nu ska jag kurera mig och tvätta några maskiner. Plocka ur diskmaskinen ska jag också göra, Amerikaner fattar verkligen inte det här med att sätta på och plocka ur disken.

Sedan får vi se om Nana slår en pling, hon far hem imorgon så idag blir det sista minutenshopping på Del Amo.

Kommentarer
Postat av: Mamman

Låter som en seger! Sköna ord att läsa! kram

2011-02-02 @ 18:14:20
Postat av: moster

Told you! Ta vara på de ljusa stunderna! kram moster

2011-02-03 @ 00:15:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0