EN NATT PÅ MANHATTAN


En kväll som först var tänkt att bli en myskväll med film blev istället en hellyckad spontanutgång på Manhattan. Ska man festa ska man väl göra det med eliten. Min kära vän Madeleine Manhattan Axelsson tog mig först till en Chokladrestaurang där man kunde få chokladpizza om man så ville men vi tog en god pasta istället (chokladfri) och satsade på en mastig chokladfundue med jordgubbar och massa annat gott till efterrätt. Tanken var väl sedan att dra tillbaka hem till Madde på Upper east och kolla på film i byggnadens gemensamma biosalong (tillåt mig att skryta för jag tycker det är coolt. Sånt som är kul att kanske få uppleva en gång är det som Madde mer eller mindre har till sin vardag, sa jag att hon har doorman?) Efter några sms blev det istället hem och svida om till klänning och klackar för att ta taxi till en klubb vid namn Nikkibeach. Maddes vänner brukar tydligen alltid hyra VIPavdelningen med massa gratisdrinkar och champagne, så det var bara att haka på. Efter fem minuter byttes klackarna mot converse och dansen kunde ta sin rätta form. I taxiresan hem blev jag en mobil rikare och vi avslutade kvällen på Dunkin Donats med en välbehövlig Bagel och och såklart, min första Amerikanska Dunkin Donatsdonat. Tack Manhattan för en grym kväll!




Kommentarer
Postat av: Mamman

Jag har liksom ett annat förhållande till Manhattan än du....Nästa helg hoppas jag kunna skriva "En kväll på mormors balkong med Manhattan ;)

2011-07-04 @ 10:16:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0