MIDSUMMER IN NYC


Hade turen att bara jobba två timmar dagen till ära så jag gjorde iordning mig och tog tåget till NYC. Hade på mig långklänningen jag bar på bröllopet men drog upp den med ett skärp så det blev mer partyvänlig. I väntan på andra tog jag mig till Battery park för att få lite midsommarfeelings, vilket jag fick. Där fanns en stång, picknikkorgar, Swedish meatballs med brunsås, potatismos och lingonsylt, blomster till blomsterkransar, folkdräkter, fioler, svenska språket (i massor) och icke att förglömma, där fanns tonvis med paraplyn och regn. Om inte frihetsgudinnan stod där ute på vattnet skulle man tro att man var i Sverige. Utan tvekan. Det var mysigt men kanske inte det roligaste att sitta där själv och beskåda så jag fick tag i Hanna Hammarbacken som just hade anlänt från Sverige för lite semester i staterna. Mötte upp henne med kompisar (måste bara få skryta med att jag tog tunnelbanan helt själv och bytte till och med!) och sedan när det var dax for jag och mötte upp Annie för the Swedish Midsummer Party på en klubb på Manhattan. Sedan fortsatte kvällen med pigelindrinkar, sommartider hej hej, kung i baren, , converse, midsommarkransar, svenskklädda människor, kom igen Lena, Idas sommarvisa, Lisa Ekström och Alcazar. Tog första morgontåget hem och med lite tågtrassel var jag hemma strax innan 9am. Bra kväll!




















Ser ni mig och Annie?

Kommentarer
Postat av: Lovisa

låter som en fantastisk midsommar!!!

2011-06-26 @ 10:07:20
Postat av: Mamman

Åh, va`kul!

2011-06-26 @ 11:19:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0