ÄNNU EN DAG, JAG VAKNAR UPP IGEN


Nu ni. Som jag har väntat på att denna dag ska komma. Fram och tillbaka i 6 månader har jag väntat. Velat som bara den och tappert försökt blunda för besvären och levt livet här i underbara Cali. Jag ville så gärna och för jädra kul har jag haft det. Men, nu är beslutet taget och jag inser att det inte är värt att tära på självkänslan mer än vad jag redan så mycket har gjort. För visst har jag helt underbara vänner här och så otroligt roligt jag haft det, hela tiden har jag kännt att det går an ändå, det är bara ett litet jobb det där aupairandet. Men nej, blev ganska enkelt när jag frågade mig själv för hundrafemtielfte gången om jag kunde fortsätta i denna arbetsmiljö 6 månader till. Igår kväll pratade jag med C och T, de tog det bra.

Ja, nu blir det rematch! Önska mig lycka till.

Och för er som inte hänger med i svängarna så innebär rematch att jag tagit beslutet att inte stanna kvar i min nuvarande värdfamilj och på två veckor kommer få chansen att hitta en ny familj, någonstans i Usa, kan hamna var som helst. Finner jag ingen bra match så bokas det biljetter hem till Sverige och jag måste avsluta mitt aupairår.

Så ja, Emilia har ingen som helst kontroll över hennes framtid men hur det än må sluta så vet jag att detta beslut var det bästa jag någonsin hade kunnat ta. Tro på mig

Kommentarer
Postat av: Mamman

Jag tror på dig. Jag vet att du gör alldeles rätt. Jag vet att det är svårt. Jag vet att du har allt att vinna. Jag önskar dig all lycka. Och du är så välkommen hem. Nu eller sen. Kram till den bästa av alla! <3

2011-03-09 @ 21:06:25
Postat av: Mamman

Jag tror på dig. Jag vet att du gör rätt. Jag vet att du nu bara ska vila och låta allt hända. Nu kan du inte påverka mer. Du är så välkommen hem. Nu eller sen.Kram till den bästa av alla! <3

2011-03-09 @ 21:13:43
Postat av: Lovisa

Du är så stark i ditt resonemang och du har gjort helt rätt! Jag tror på dig!



Mina tankar är hos dig hela tiden. KÄRLEK!

2011-03-09 @ 22:02:32
Postat av: Lovisa

Du är så stark i ditt resonemang och du har gjort helt rätt! Jag tror på dig.



Mina tankar är hos dig. KÄRLEK!

2011-03-09 @ 22:04:42
Postat av: Madeleine

gumman, jag skickar dig en tanke! kom till NYC, jag ska ta hand om dig :) puss & en klapp på axlen.

2011-03-09 @ 23:06:57
URL: http://madeleineinnewyork.blogg.se/
Postat av: moster

Du har allt att vinna,det blir bra vilketsom någon annanstans eller hemDu har fått se och uppleva så mycket,träffat nya trevliga vänner på fritiden,haft din familj på besök och fått dela med dig av dina upplevelser till dem.Det är familjen i Cali som förlorar på detta inte du.Spännande att se vad som komma skall.Massor med kramar från mig,Ola o kusinerna o mormor.

2011-03-09 @ 23:27:58
Postat av: Josephine s.

Heja emilia! Du gör helt rätt, du måste lyssna till ditt hjärta och din magkänsla! Jag tror på att du gör rätt beslut!

2011-03-09 @ 23:32:16
Postat av: Maja "din bäste arbetskompis"

Härligt Emilia!! :) Du kommer säkert hitta en super bra familj nu som du trivs i!! Man kan ju inte gå runt och vantrivas! :) Hoppas du har det bra och jag saknar dig bland alla tanter och gubbar!!! Kramar<3

2011-03-10 @ 00:13:59
Postat av: Malin Loman

Du är modig och stark som vågar! Jag hejar och tänker på dig. Stor kram <3

2011-03-10 @ 09:30:35
URL: http://lyckligungdom.blogg.se/
Postat av: Anna

Det kommer bli bra vad som än händer tror jag! Du är en toppentjej och det viktigaste är att du mår bra :)

2011-03-10 @ 15:18:50
URL: http://nygardhiusa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0