FREDAGLÖRDAGSMYS


Har pratat en hel del om Cheesecake Factory och hur suget efter en smarrig cheesecake har lockat. Så, jag och Ellen tog tag i saken och körde iväg till Hartford för en kväll på Cheesecake factory i fredags efter en vecka fylld med sjukt mycket jobb. Vi delade på en Lousiana chicken pasta, ja rätterna är sjukt stora och räcker gott och väl för två när man även ska få plats med en cheesecake till dessert. Gjorde det misstaget i San Fransisco när jag och Carro var där. Då tackade jag motvilligt nej till cheesecake ena kvällen för det fick verkligen inte plats något mer i min mage efter att ha smällt i mig en hel Louisiana.. Men i fredags, då slank allt ner så fint så. Å så fint.

Fick nattsällskap av fina Ellen och vi somnade mätta och belåtna. Ställde klockan på 8 på lördagen men, jag vaknade hör och häpna innan alarmet och det mina vänner, händer inte ofta som ni vet! Vi vaknade i alla fall till sol och efter lite tjutande från husets alla dörrlarm och högljudda barn även ett tomt hus. Frukost och solig promenix i fina Cheshire. Nu när grönskan har kommit fram och bäckarna porlar så är det väldigt fint och idylliskt här! Sedan kom tyska Vivi hit och vi begav oss till New haven för en lunch på Ikea inklusive MARABOU och strosing på Yale university. Lite Uppsala blandat med Hogwarts skulle jag beskriva det som, väldigt mysigt. Ledsen att behöva erkänna att jag har blivit dålig på att fota sedan jag flyttade hit och jag glömde till och med kameran hemma. Men de kommer så småningom. Efter New Haven blev det middag på Karaku i Ellens trakter och kvällen avslutades med bio och limitless. Ps. maraboun är nästan slut.

Några av Ellens bilder :)








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0