HJÄLP!

På måndag så kommer jag ha resten av min tid här i Usa planerad och i alla fall lite strukturerad. Så känns det inte just nu. Fick ett mail av Cultural Care för en och en halv vecka sedan ungefär att nu är det dax att maila in dina tre önskedatum för hemfärd så vi kan boka biljetter. Då vill de veta när och varifrån Usa jag vill flyga. Nu är det sex dagar kvar tills datumen ska skickas in och jag har ingen aning om hur jag ska göra. Det går ju inte att få ihop. Vill tillbaka och hänga i Cali, och så kommer det säkert bli. Men, jag skulle så hemkst gärna vilja avsluta med en solsemester till Miami eller Hawaii och flyga därifrån till Svea rike. Problemet är ju det att det är svårt att hitta en reskompis på bara någon vecka, som då måste bestämma sig innan måndag (!) om denne är med på det till 100 procent. Och jag måste verkligen bestämma flygplats och datum tills på måndag. Ser ju lite mörkt ut så jag nöjer mig gott med Cali om det skulle bli så. Då återstår frågan, hur länge vill jag vara där. Sista jobbdagen är 29 juli, visumet mitt räcker ända till 22 september, så länge räcker nog inte mina pengar dock. Vännerna mina åker hem den 12 augusti och då skulle jag kunna fara hem med de, men, ska jag inte ta vara på visumtiden som jag faktiskt har och stanna lite till. Men, igen, vad ska jag göra då?

Okej, ska jag dra till Cali och åka hem med vännerna 12 augusti från LA?
Dra till Cali och bestämma ett hemdatum någon vecka efter den 12e från LAX och chilla på stranden med en bok i Santa Monica eller så?
Dra till Cali och sedan när vännerna försvinner, flyga till Miami (antagligen själv) och flyga hem därifrån?
Eller ska jag bestämma ett hemresedatum med JFK (NY) som flygplats och göra bäst jag vill med att flänga runt bara det att jag måste ta mig tillbaka hit när det är dax att flyga hem.

I och med detta så satte jag mig ner nu efter jobbet för att lista upp hur många helger jag har kvar att spendera här på östkusten. Då när jag kryssat bort plugghelgerna på Long Island, semester i Sverige och semester med värdfamiljen så återstår bara fyra (FYRA!!), fem om man räknar med helgen efter sista jobbdagen, helger kvar. GALET! Då var det bara att skriva ett facebookmail till mina vänner här, svart på vitt, de här helgena har jag kvar och detta vill jag göra. Hoppas vi lyckas strukturera upp det här nu.

Så ja, det känns så långt bort att på måndag så måste detta med flygönskningar vara gjorda för just nu har jag inte koll på någonting. Varför sätter jag mig jämt i denna sits?

Kommentera nu du som läser för jag behöver DIN hjälp om det så bara är ett fint litet Hej!

Kommentarer
Postat av: moster

Så där på direkten tycker jag ju att du ska utnyttja tiden o vara längre än 12 augusti,du hittar säkert någon trevlig prick som är kvar längre som du kan umgås med.Vet ju inte hur det ligger till med dina pengar,men om du vet vad som gäller och vad du behöver dem till o helst vill göra som att stanna längre o resa mer så måste du ju hushålla med de pengar du har.Tyvärr är nog detta en situation där du bara kan förlita dig till dig själv,både vad gäller pengar och hur stark din vilja är att stanna och njuta av den tid du har tillgång till där.Det löser sig säkert på det bästa sättet,vi tror ju på DIG MILA att du fixar detta trots att du bara har 6 dagar på dig.LYCKOKRAMAR från oss i Skellefteå.Vi ses ju om ca 4 veckor!!!

2011-05-11 @ 15:18:20
Postat av: Lovisa

Kära du!



Skypa framöver?



Det är svårt att exakt veta hur du ska göra, eftersom jag vet inte dina ekonomiska resurser och känslan du har inom dig. Men jag skulle nog föreslå att du hänger med dina Calivänner tills 12 aug. Sedan föreslår jag att du, trots att de åker därifrån, inte följer med dem hem till Sverige. Jag föreslår att du stannar iaf en vecka till i USA? Typ för att använda tiden i USA mera och antingen bara ta vara på dig själv och ha lyxig egentid och bara må gott i Cali.(Detta förutsätter att du har nånstans att bo?) eller åka på eget äventyr på solsemester på Hawaii eller miami! Men detta känns lite svårt att råda till för det beror ju helt på hur bekväm du skulle vara i att ev. få hänga med dig själv + hur dina ekonomiska resurser ser ut. Men samtidigt brukar det väl ofta vara folk som reser själva så det finns kanske andra ensamma resenärer att sällskapa med? I värsta fall får du utforska platserna på egen hand. Men som sagt, allt handlar om hur bekväm man är i att resa själv. (jag skulle nog bara palla någon dag själv på resande fot, men du är ju inte som jag;) du är ju snäppet modigare;))



Jag tycker inte du behöver känna att du behöver stanna i USA ända tills 22 september BARA för att du kan. Att stanna till den 22 september är ett erbjudande du kan ta, men du behöver ju inte ta det bara för att du får det. Men däremot så tycker jag du kan stanna iaf några dagar till/någon vecka. För hemma finns alltid kvar.



oj, blev mycket skrivande. Mycket svårt att formulera sig. Föreslår en skype istället så kan jag lägga fram mina idéer bättre.



KÄRLEK!

2011-05-11 @ 17:00:34
Postat av: Mye

ÅK TILL HAWAII! Fan, Emilia, utnyttja tiden, bara för att du kan. Du vet ju aldrig när du får chansen igen! Även om du inte hittar någon att flyga dit med, kan du inte bara hänga på nått nice hostel och på stranden? På boendet hittar du säkert sköna backpackers och på stranden hittar du säkert nån, het såklart, surfare!



Kör på bara, men snälla kom hem så jag hinner se dig innan jag åker tillbaka hit efter sommaren!



Puss och Kärlek!

2011-05-11 @ 17:54:02
URL: http://daisyupontime.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0